Éjszaka a csillagos ég alatt

Életem egyik legjobb 3 napját tölthettem Szegedtől nem messze Ruzsán, ahol a Homoki Lodge-ot fotózhattam. Ismerős az a szó, hogy Glamping? Maga a szó jelentése nyersfordításban luxuskemping. Ez a sátor nyújtotta szabadságot és egy ötcsillagos szálloda kényelmét ötvöző megoldást jelent. Ilyen hely a Homoki Lodge, ahol luxus bungalóban aludhatunk meg. Pár hete érkezett a megkeresés a tulajdonos pártól, akik ugyan osztrákok, de beszélnek magyarul, hogy szeretnének új fotókat a jurtákról. Előttem már 4 fotós is lencsevégre kapta a szálláshelyet, de a tulajdonosok nem voltak megelégedve az előző fotókkal. Ez nem feltétlen az előző fotósok hibája, én is megtapasztaltam, hogy mekkora kihívást jelentett az apró, kör alakú belterek fotózása, hogy az igazán visszaadja a hely hangulatát. Ide tényleg olyan fotós kellett, akinek az enteriőrfotózás és az épületfotózás a specializációja.

Az egy teljes napra tervezett fotózásra előző éjszaka érkeztem, hogy Budapestről ne hajnalban kelljen induljak, hanem kipihenten ébredjek a fotózás napján a helyszínen. Ahogy megérkeztem, leparkoltam, kinyitottam az kocsi ajtaját, egy border collie ugrott a nyakamba. Ő volt Bangi, aki szinte végig ott volt mellettem a fotózás során, mondhatni, hogy végig asszisztált nekem.

Másnap egy korai reggeli után kezdtük is a fotózást. A jurtákon kívül van a Lodge része a szállásnak, amik téglaépületek nádfedéllel. Itt jelenleg három szobatípust tudtam fotózni, a negyedik még felújítás alatt van. Itt meglehetősen kevés természetes fényem volt, nem sok szűrődött be az ablakokon, de a délelőtti időzítés miatt ez még pont elegendőnek bizonyult.

Délután a bungalókon volt a sor. A fotókon a belső tér összes részét, “emeletét” be kellett mutassam. A jurták földszintjén típustól függően kanapé, jakuzzi, fürdőszoba, zuhanyzó volt megtalálható, a második emeleten egy lépcsőn juthattunk fel az ágyhoz. Ráadásul minden ágy felett van a kupolán egy kör alakú ablak, amit egy nyomógomb segítéségével bármikor ki lehet nyitni. Ezeket nekem mind-mind egy fotón meg kellett mutassam. Szűk volt a tér, speciális objektív nélkül ez szinte lehetetlen. Mindig úgy dolgozom a fotózások során, hogy a fényképező össze van kötve a táblagépemmel, így az ügyfél ott helyszínen már láthatja a végleges kompozíciót. Igaz, hogy ilyenkor csak nyers fotót tudok mutatni, de legalább nincs meglepetés a képek átadásakor, hogy valami nincs rajta a fotón, ami fontos lenne.

Számomra felüdülés volt az, hogy a megrendelő házaspár mennyire precíz, tényleg minden részletre odafigyeltek. Tudták pontosan, hogy egész napos lesz a fotózás ha a legjobb eredményt szeretnénk visszalátni a képeken. Nem kellett nekik magyarázzak bármit is, tudták, hogy ez időigényes, és mindent biztosítottak a számomra, de nem csak a fotózás alatt. Reggeli, ebéd, vacsora, plusz kaptam egy jurtát, ahol aludhattam, így testközelből tapasztalhattam meg, hogy milyen is a Homoki Lodge hangulata.

Bár egynaposra terveztük a fotózást, ránk esteledett, nem tudtuk folytatni. Persze az az ember, aki nem szereti a munkáját, biztosan bosszankodna, hogy maradnia kell még egy napot. Nekem ez egyáltalán nem jelentett gondot, szívesen maradtam másnap délutánig, hogy folytassuk a fotózást.

Délután kettőre mindent sikerrel nyugtáztunk. Hibátlan volt ez a fotózás. Mind a helyszín, a téma, a megrendelő, és persze az asszisztensem Bangi. Ugyan a képeket átadtam, de júliusban visszatérek újra, hogy külső fotókat, légi felvételeket készítsek, csak ehhez nyílván be kell zöldülnie mindennek. Alig várom már. Arról a fotózásról is olvashattok majd. Addig is legyetek jók.

Enteriőr fotózás Varró Zoltánnal

Posted on April 3, 2019

A MYSTERY Hotel enteriőr fotózása

Varró Zoltán (http://varrodesign.hu) újra nagyot alkotott. A Mystery Hotel lobbijába belépve már érezhető, hogy egy különleges világba csöppentünk. Két napot fotóztam Varró Zoltánnak a szálloda enteriőrjeit, ahol a tematikát nem csak a szabadkőművesek élete és munkássága, de más fikciós irodalmi művek is inspirálták, mint a Harry Potter sorozat vagy a Da Vinci-kód regény. Az első nap a szálloda közösségi tereit kaptam lencsevégre, elsőként a szálloda negyedik emeletén lévő a termet, a ‘The Great Hall’-t. A vendégek itt reggelizhetnek és bármikor visszatérhetnek vacsorára vagy egy ital, sütemény, saláta erejéig is. Ez a terem volt valaha a szabadkőművesek csodálatosan egyiptomi stílusban megalkotott titkos terme. A terem meghatározó része az óriási csillár, az oszlopok, súlyos függönyök és a galériára vezető két vas csigalépcső, ami a Páholyba vezet.

Második nap a szobák következtek. A szállodában 3 különböző stílusú szobát különböztetnek meg, melyek a görög oszloprend alapján a dór, a ión és a korinthoszi neveket viselik. Ezen három antik görög oszlopnak meghatározó szerepe van a szálloda tematikájában. Két kedvencemet emelném ki. Az első az Atelier lakosztály, ami egy festőművész tetőtéri műtermét sugallja, másik pedig a 7. emeleten lévő Ion üveg lakosztály (üvegszoba), amit a kékórákban fotóztam. A szálloda körfolyosójáról nyíló szobához hasonlót még sosem láttam. Hogy két fotót is tudjak készíteni a kékórákban, az egyik gépet kint hagytam a körfolyosón időzítővel, hogy perceként készítsen egy képet. Eközben a szobából kifelé készítettem párhuzamosan a másik fotót, mivel a szoba mennyezetén átszűrődő természetes fényeket szerettem volna még megmutatni.

A legtöbb szállodával ellentétben itt a földszinten a lobbyból nyílik a spa és wellness részleg, ahol szinte mindenhol zöld és sárga pálmalevél tapéta adja meg a hely hangulatát. A második nap végén itt is a kékórákban fotóztam, hogy a meleg színvilágú hangulatvilágítás is megjelenjen a képeken. Mivel a szálloda kisebb átépítés miatt éppen nem fogadott vendégeket, ezért nem kellett a vendégek privát szférájára ügyelni a fotózás alatt. Alulról felfelé a körfolyosók látványa a naplementekor keveredő kék és sárga fényekben tudtam, hogy megér egy képet, ami a sorozatom egyik kedvenc képe lett.

A kora márciusi időpont miatt nem tudtam külső és drónfotókat készíteni, így majd június végén megyek még egy utolsó harmadik napra, hogy ez pótoljam. Ezen felül a szálloda rendelkezik még egy tetőterasszal is, de még a kora őszi időjárás miatt zárva tartják, de júniusban már ez is fotózható lesz. Forrás felhasználás: https://www.mysteryhotelbudapest.com/

Lakásfotózás Budapesten

Posted on March 29, 2019

Hangulatos lakás a Corvin-negyedben

A nagyobb szállodai és építészeti megrendelések mellett sokszor fotózhatok lakberendezőknek, befektetőknek és enteriőr tervezőknek kisebb lakásokat is. Minden részletre odafigyelve készítem el ezeket a fotókat, ahol a legnagyobb kihívást a szűk terek jelentik. A lakás alapterülete mindössze 40 négyzetméter volt, egy nappalival, egy szobával plusz egy terasszal. A megfelelő vizuális megjelenés mellett a lényeg, hogy a lakást úgy mutassam be, hogy a néző összetudja kötni a tereket egymással a képeim alapján. Így a kompozíciók választása során különösen odafigyelek arra, hogy a szobák fotózása során egyértelmű legyen, hogy mi honnan nyílik, mekkorák a szobák és a mozgástér.

Különösen tetszett a lakás világítástechnikája, csillárok és az állólámpák. A terasz egy belvárosi lakásban pedig felbecsülhetetlen tud lenni, persze ha csak nem fullad meg a belvárosi szmogban az aktuális lakó. A lakásfotókat rövidtávú kiadásra használja a tulajdonos, akinek nem az első és nem is az utolsó lekészült lakását fotózhattam.

Szálloda fotózás Szegeden

Posted on February 19, 2019

A szegedi Novotel enteriőr fotózása

Olykor élmény a belvárosból kimozdulni egy vidéki fotózás kedvéért. A szegedi Novotel bízott meg vele, hogy a felújított szobákról, lobbiról készítsek új képsorozatot. De ennél tovább mentünk, szükség volt néhány életképre és portrékra is. A két napos fotózás keretein belül az első nap a konferenciatermeket, második nap pedig a szobákat és az életképeket fotóztuk.

Második nap egy korai keléssel indult és a reggeliztető fotózásával. Csak néhány ételfotó, és egy nagy enteriőr kép elég volt, ugyanis éppen felújítás után kell újrafotózni az éttermet, ami majd áprilisban lesz esedékes, újra vissza kell menjek, de az csak egy napos fotózás keretein belül megtudjuk majd csinálni. Próbáltam drónnal felszállni és néhány légifotót is készíteni, de a Mavic Air 30 méter után azonnal vesztette a jelet és visszatért az eredeti felszállási pozícióba. Soha nem történt még ilyen, de örültem neki, hogy simán vissza tud jönni oda a drón jelvesztés esetén, ahonnan felszállt. Valószínűleg a rengeteg antenna zavarhatta be az épület tetején, ugyanis a drónom wifi jelen keresztül kommunikál, nem annyira stabil mint egy rádiójeles.

Reggeli után jött a szobafotózás. Volt egy bekészítés is, amivel együtt fotóztuk a szobát, hogy lenne benne valamennyi élet. Külön kérés volt a Novotel részéről, hogy készüljön olyan kép, amin látszik a reggeli bekészítés és a Szegedi Dóm is. Korai fényekben ezt meg is tudtuk oldani egy kis részletképpel.

Mivel családbarát a szálloda, szükség volt még néhány olyan fotóra, amin prezentáljuk ezt. Szeretem az ilyen jellegű kihívásokat, amikor el kell rugaszkodni a szokásos beállításoktól és valami újat mutatni. Gabi, a marketingért felelős kolléganőnek az unokaöccse vállalta a modellkedést. Szerencsére pár perc alatt feloldódott és rövid időn belül le is tudok kapni azokat a pillanatokat, amiket szerettünk volna, mint például ágyon ugrálás és párnacsata.

A fotózás végén még néhány portrét készítettem Timiről az egyik szoba teraszán naplementében, szegedi dómmal a háttérben. A szállodák kedvelik, hogy ha a standard fotókon túl készülnek olyan fotók is, ahol inkább a vendéglét hangulatát adjuk át. Alig várom már a tavaszt, hogy visszamehessek.

Ki vagyok én?

Posted on February 8, 2019

A blog indulása

Csak a kézzel fogható, gyakorlatias témák foglaltak le igazán. Így tizenöt éves koromtól kezdődően a fotózás volt az egyetlen, ami lekötött, ami igazán érdekelt. Mindent megtettem annak érdekében, hogy az álmom valóra váljon, hobbimból karriert építsek.

Azóta beutaztam a világot, fotózhattam már Bali luxusvilláit, Szingapúr, Tokió és Bangkok felhőkarcolóit, Kanári-szigetek szállodáit, bejártam a világ legszebb helyeit munkám során. Építészeti- és enteriőr területekre specializálódott fotósként a hatékony fotók elkészítésével foglalkozom a megbízóim részére, akik között épp úgy találunk szállodákat, mint munkájukra igényes építészeket, tervezőket. Stílusban a letisztult minimalizmus jellemez, hiszen erős reakciókat csak felesleges sallangoktól mentes fotók képesek kiváltani.

Egy reklámzajjal teli világban, ahol a néző figyelmének felkeltésére, meggyőzésére csak másodperceink vannak, a hatékony építészeti- vagy enteriőrfotó a cégek számára érték. Különösen odafigyelek, hogy ez a felépített, tökéletes pillanat ne csak esztétikus legyen, de megjelenjen rajta minden olyan üzenet, ami a brand marketingcéljai számára lényeges. Kattintani ugyanis könnyű, míg egy olyan beállítást megtalálni és felépíteni, ami képes egy üzenetet átadni, jóval időigényesebb. Szenvedéllyel csinálom azt, amit szeretek, flow élmény számomra a fotózás.

Referenciáim közé tartoznak többek között:

Intercontinental Hotels
Di Verdi Hotels
Padma Resort Ubud
CBRE

Amikor éppen nem megbízást teljesítek, saját projektjeimen dolgozom. 2017 óta építem saját fotós iskolámat, ahol gyakorlatorientáltan foglalkozom a hallgatóimmal, illetve ennek egyik előfutáraként 2016-ban elindult tematikus YouTube csatornám is. Itt mára több mint 17.000 feliratkozott látogató követi a szakmai tartalmaimat hétről-hétre. Vállalkozóként pontosan látom, mekkora elkötelezettséget, odaadást és felelősséget jelent egy cég irányítása, így minden munkámnál sajátomként is dolgozom a projekt sikeréért. Bár az évek során Bali luxusvilláitól kezdve Szingapúr, Japán és Ausztrália felhőkarcolóin át, a Kanári-szigetek szállodáival bezárólag megannyi helyszínen fotózhattam, megrendelőt még sosem hagytam cserben, se elégedetlenül magam mögött.

2019 év elején úgy határoztam, hogy nem csak a videó blogomban, hanem írásban itt is beszámolok a fotózásaimról, legérdekesebb sztorijaimról.

May 9, 2019

Luxusjurták fotózása Ruzsán: A Homoki Lodge

Éjszaka a csillagos ég alatt Életem egyik legjobb 3 napját tölthettem Szegedtől nem messze Ruzsán, ahol a Homoki Lodge-ot fotózhattam. Ismerős az a szó, hogy Glamping?
April 3, 2019

Enteriőr fotózás Varró Zoltánnal

A MYSTERY Hotel enteriőr fotózása Varró Zoltán (http://varrodesign.hu) újra nagyot alkotott. A Mystery Hotel lobbijába belépve már érezhető, hogy egy különleges világba csöppentünk. Két napot fotóztam
March 29, 2019

Lakásfotózás Budapesten

Hangulatos lakás a Corvin-negyedben A nagyobb szállodai és építészeti megrendelések mellett sokszor fotózhatok lakberendezőknek, befektetőknek és enteriőr tervezőknek kisebb lakásokat is. Minden részletre odafigyelve készítem el
February 19, 2019

Szálloda fotózás Szegeden

A szegedi Novotel enteriőr fotózása Olykor élmény a belvárosból kimozdulni egy vidéki fotózás kedvéért. A szegedi Novotel bízott meg vele, hogy a felújított szobákról, lobbiról készítsek
February 8, 2019

Ki vagyok én?

A blog indulása Csak a kézzel fogható, gyakorlatias témák foglaltak le igazán. Így tizenöt éves koromtól kezdődően a fotózás volt az egyetlen, ami lekötött, ami igazán